Innowacja „Zawodowo w przyszłość” – warsztaty „ Autoprezentacja i komunikacja interpersonalna z elementami Personal Branding” Młodzieżowa Akademia Rozwoju.
W bieżącym roku szkolnym ruszyła innowacja „Zawodowo w przyszłość” skierowana do uczniów klas pierwszych Technikum nr 2 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących MERITUM. Zamysłem autorek innowacji, szkolnego doradcy zawodowego i pedagoga szkolnego, jest doskonalenie umiejętności przydatnych w dorosłym funkcjonowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem nabycia umiejętności poruszania się na rynku pracy, w tym umiejętność poszukiwania, utrzymania i zmiany pracy czy zawodu czyli wykształcenie postawy lifelong learning. Innowacja "Zawodowo w przyszłość” jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku edukacyjnym i rynku pracy, w tym potrzeby lokalnego rynku pracy, które wymuszają konieczność stałego podnoszenia poziomu wykształcenia, zmiany jego profilu, ciągłego doskonalenia swoich kompetencji, w celu przystosowania się do zmiennej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, a także sprawnego wykorzystywania wielu możliwości, jakich dostarczają nowoczesne technologie. Chodzi o wykształcenie postawy trwającej przez całej życie aktywności mającej na celu rozwój wiedzy i umiejętności w perspektywie osobistej, obywatelskiej, społecznej oraz zorientowanej na zatrudnienie, starając się jednocześnie zbliżyć do siebie rynek edukacyjny i rynek pracy.
Do tej pory w ramach innowacji odbyły się warsztaty integracyjne, dzięki którym uczniowie mieli okazję poznać się wzajemnie, wypracować wspólnie zasady i normy funkcjonowania w grupie oraz zwrócić uwagę na potrzeby członków grupy.
W tym tygodniu rozpoczął się cykl spotkań warsztatowych „ Autoprezentacja i komunikacja interpersonalna z elementami personal branding” realizowanych w ramach projektu „Młodzieżowa Akademia Rozwoju” realizowanego przez Górnośląską Szkołę Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie. Dzięki tym zajęciom uczniowie mają okazję dowiedzieć się na co zwracać uwagę podczas budowania własnej marki, czyli między innymi umiejętność eksponowania swoich mocnych stron, umiejętność dobierania środków przekazu w zależności od słuchaczy, miejsca i celu tak, aby osiągać pożądany efekt oraz o roli wyznaczania celów i ich wpływie na poziom motywacji.