Zapraszamy wszystkich chętnych, zarówno uczniów Liceum jak i Technikum ZSTiO MERITUM, do wzięcia udziału w Konkursie „Meritum IT”. Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących MERITUM, a odbywa się on pod patronatem Vattenfall IT Services Poland Sp. z o.o. w Gliwicach, która jest również fundatorem nagrody głównej. Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień informatycznych uczniów, w szczególności zainteresowanie praktycznym wykorzystaniem wiedzy informatycznej w życiu codziennym.
Zadanie konkursowe polega na stworzeniu projektu usprawniającego pracę Szkoły. Uczestnicy konkursu w ramach swoich drużyn przygotowują innowacyjny projekt wykorzystujący wiedzę z zakresu programowania i projektowania, który rozwiązuje aktualny problem w szkole zdiagnozowany przez uczestników. Zespoły projektowe mogą liczyć od dwóch do czterech osób. Konkurs jest dwu etapowy. Pierwszy etap konkursu odbywa się w szkole w terminie od 1 marca 2024 do 30 kwietnia 2024. Na tym etapie drużyny rozpoznają problem, opracowują jego rozwiązanie i opis działań. Do drugiego etapu zostaną wyłonione najlepsze pomysły. Finał drugiego etapu konkursu odbędzie się w maju 2024 w siedzibie Patrona konkursu, gdzie wybrane drużyny zaprezentują swój projekt przed jury składającym się ze specjalistów z branży IT, którzy wybiorą najlepszy pomysł. Na zgłoszenia oczekujemy do 8 marca 2024, formularze zgłoszeniowe należy złożyć u Przewodniczącego Komisji Konkursowej z ramienia Szkoły Pana Patryka Dudusia. Szczegółowe informacje na temat konkursu wraz z załącznikami można znaleźć w załączniku w regulaminie Konkursu.